مدیریت مصرف
مسئله مدیریت مصرف ، یکی ازارکان اقتصاد مقاومتی است ؛ یعنی مصرف
متعادل و پرهیز از اسراف و تبذیر. هم دستگاه های دولتی ، هم دستگاه های
غیر دولتی ، هم آحاد مردم و خانواده ها باید به این مسئله توجه کنند ؛ که
این واقعاً جهاد است. امروز پرهیز از اسراف و ملاحظه تعادل در مصرف ، بلا
شک درمقابل دشمن یک حرکت جهادی است ؛ انسان می تواند ادعا کند که
این اجر جهادی فی سبیل الله را دارد. یک بعد دیگر این مسئله تعادل در مصرف
و مدیریت مصرف این است که ما از تولید داخلی استفاده کنیم ؛ این را همه
دستگاه های دولتی توجه داشته باشند ( دستگاه های حاکمیتی ، مربوط به
قوای سه گانه ) سعی کنند هیچ تولید غیر ایرانی را مصرف نکنند ؛ همت را
بر این بگمارند. آحاد مردم هم مصرف تولید داخلی را بر مصرف کالاهایی با
مارک های معروف خارجی ( که بعضی فقط برای نام ونشان ، برای پز دادن ،
برای خود نمایی کردن ، در زمینه های مختلف دنبا ل مارک های خارجی
می روند ) ترجیح بدهند. خود مردم راه مصرف کالاهای خارجی را ببندند.
ادامه دارد…
سلام علیکم
در بین قشر مذهبی هم متاسفانه گاهی دیده میشه استفاده از لوازم مارک و برند و … !
ان شاءالله این موضوع جا بیفته بین مردم
سپاس از مطلب خوبتون
یا علی (علیه لسلا) مدد