چکیده تحقیق پایانی*سطح2* با موضوع جنگ نرم و چگونگی کاربرد آن در ایران
جنگ به معنای نبرد و پیکار می باشد و جنگ نرم استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن تأثیرگذاری بر عقاید و احساسات طرف مقابل می باشد.
در مقابل جنگ نرم، جنگ سخت وجود دارد که منظور از آن جنگ های نظامی و درگیری های فیزیکی میان نظامیان و سربازان مهاجم و جبهه مقابل است.
در جنگ نرم از ابزارهای متفاوتی استفاده می شود که می توان آنها را به سه دسته ابزارهای فرهنگی(اسباب بازی، ورزش، مد و…)، رسانه ها(تلویزیون، رادیو و…) و فن آوری های نوین ارتباطی(اینترنت و تلفن همراه و…) تقسیم کرد.
در جنگ نرم از تکنیک های همانندی استفاده می شود. از این رو می توان گفت بیشتر تکنیک هایی که در گذشته مورد استفاده بوده است هنوز به همان قوّت مورد استفاده دشمنان قرار می گیرد. در تمامی این تکنیک ها تلاش بر آن است تا با استفاده از روان شناسی، عواطف و احساسات مخاطب تحت تأثیر قرار گیرد و با تغییر آنها، افکار شخص را تغییر دهند. بر چسب زدن، انتقال، تصدیق و… از جمله تکنیک های مورد استفاده در جنگ نرم است.
دین سازی، مبارزه با تروریسم، حقوق بشر، ایجاد نابسامانی های اقتصادی، ترویج قومیت گرایی، ترویج زبان انگلیسی و استفاده از شعارهای خوب و جذاب از جمله شگردهای دشمنان در جنگ نرم می باشد.
استاد راهنما: جناب آقای جلال بدری
استاد داور: جناب آقای بکتاشیان
محقق: خواهر الهه رمضانی/بهار1391
چکیده تحقیق پایانی با عنوان جنگ نرم و چگونگی کاربرد آن در ایران