مولفه های مدیریت جهادی
1- نگاه کارشناسانه و مدبرانه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم
2-توجه به تولیدات داخلی و صا درات کا لا
3- شناسا یی نیازها ی ضروری مردم در حوزه اقتصاد
4- نگا ه واقعگرایانه به اقتصاد جهانی و چگو نگی نحوه تعا مل با دنیای خا رج و راوبط کشورها
5- شناسا یی صحیح ظرفیت ها و توا نمندی های موجود در کشور
6- سوق دادن هدفمندی یارانه ها به سمت خدمات عمومی و ضروری مردم
7- سرعت عمل لازم در حل و فصل مو ضو عات و مشکلات
8- پرهیز از هرگونه شتاب زد گی در تصمیمات کلان
9- بهره گیری صحیح و به مو قع ازظر فیت ها و امکانات و پتا نسیل های سیاسی و اقتصا دی
و فرهنگی درداخل کشور
10- بهره گیری صحیح و متنا سب از منا بع در داخل کشور ( حا مل ها ی انرژی و….)
11- متنا سب کردن قیمت ها با در آمد مردم
12- بالا بردن هزینه ها ی کالا های تجملاتی وارداتی(خود روهای لو کس و…)
13- توزیع عا دلا نه بر حسب نیاز در سطح کشور به منظور افزایش انگیزه در جهت حمایت
از سیا ستهای اقتصادی
14- ایجاد فرصت ها ی برابر برای تمامی بنگا ه های اقتصا دی و سرمايه گذاران داخلی
15- سوق دادن تمامی ابزار فرهنگی کشور و رسانه هایی داخلی در تبلیغ و تشویق مردم به
مصرف صحیح محصولات و تولیدات داخلی
16-بالا بردن ساعات بهره وری کار در سطح کشور(ادارات و کارخانجات)
17-کاهش تعطیلات رسمی
18-بالا بردن سرعت گردش سرمایه در کشور و توزیع تسهیلات بدون هر گونه قرطاس بازی اضافه
19-بالا بردن اشراف کامل دستگاه های نظارتی و کنترلی بر اقتصاد کشور
20-ایجاد فضای کامل امنیت اقتصادی برای سرمایه گذاران در اقتصاد داخلی
21-ایجاد سیستم های جدید با حفظ پتانسیل و آمادگی قبلی در جهت حل معضلات و مشکلات
پیش بینی نشده در موضوعات اقتصادی
22-بالا بردن نقش بنگاه های خرد اقتصادی در داخل کشور در جهت افزایش تولید
23-تصویب و تسهیل قوانین برای کارآفرینی و حمایت از تولیدات داخلی
24-نگاه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار به منظور ایجاد و برقراری عدالت اجتماعی و بالا بردن
انگیزه های حمایتی مردم
25-و …..