حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در کلام معصومین علیهم السلام
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: مَن اَنکَرَ القائم مِن ولدی فی زَمان غیبه ماتَ میتَهً جاهلیّهً؛ هر کس که مهدی قائم(علیه السلام) از فرزندان مرا در زمان غیبتش انکار کند به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.(بحارالانوار،محمدباقر مجلسی، ج51، ح210)
امیر مؤمنان علی علیه السلام می فرماید: لا تَخلوا الأرض مِن قائم الله بحجّه، إمّا ظاهراً مشهوراً، و إمّا خائفاً مغموراً لئلّا تبطل حجج الله و بیّناته؛ زمین هرگز از وجود قائمی که برای خدا قیام کند و حجت حق را بر پا دارد خالی نخواهد بود، که یا ظاهر و آشکار است و یا ترسان و نهان، تا حجت ها و دلایل روشن پروردگار باطل نگردد.(الاحتجاج طبرسی، ج2، ص287)
امام حسن مجتبی علیه السلام می فرماید: انّ الأئمّه منّا، و انّ الخلافه لا تصلح إلّا فینا، و انّ الله جعلنا أهلها فی کِتابه و سنّه نبیّه؛ امامان- دوازده گانه- از ما هستند، و خلافت جز برای ما شایسته نیست، و خدای تعالی ما را در کتاب خود و سنت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم اهل خلافت قرار داده است.(بحارالانوار، محمدباقر مجلسی، ج51، ص133، ح3)
امام حسین علیه السلام می فرماید: قائم هذه الأمّه هو التّاسع مِن ولدی، و هُو صاحب الغیبه، و هُوَ الّذی یقتَسم میراثه و هُو حیّ؛ قائم این امت نهمین فرزند من است، و اوست که از دیده ها غایب می شود و در حالی که زنده است میراثش تقسیم می شود.(ینابیع الموده، ج3، ص537، باب89)
امام زین العابدین علیه السلام می فرماید: و لا تَخلوا الأرض إلی أن تَقوم السّاعه مِن حجّه فیها وَ لو لا ذلک لَم یعبد الله؛ تا روزی که قیامت بر پا شود هرگز روی زمین از حجت خالی نخواهد بود، و اگر حجت خدا روی زمین نباشد/ف خدا پرستیده نمی شود.
امام محمدباقر علیه السلام می فرماید: مِن المَحتوم الّذی حتّمه الله قیام قائمنا، فَمَن شکّ فیما أقول، لقی الله و هُو به کافر و لَه جاحِد؛ قیام قائم ما از وعده های حتمی خداوند است. هر کس در این گفتار که می گویم شک و تردید به خود راه دهد، خدا را به حال کفر و انکار ملاقات خواهد کرد.(بحارالانوار، محمدباقر مجلسی، ج51، ص139، ح13)
امام صادق علیه السلام می فرماید: من اقرّ بِجمیعِ الأئمّه و جَحَد المهدی کان کَمَن اقرّ بِجمیعِ الأنبیاء و جَحَد محمّداً صلی الله علیه و آله و سلم نبوّته؛ هر کس به همه ی امامان اعتراف کند ولی حضرت مهدی را انکار نماید، مانند کسی است که به همه ی پیامبران اعتراف کند ولی نبوت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم را انکار نماید.(بحارالانوار، محمدباقر مجلسی، ج51، ص139، ح4)
امام کاظم علیه السلام می فرماید: من أنکر واحداً مِن الأحیاء فَقَد أنکر الأموات؛ هر کس یکی از امامان زنده را انکار کند، امامان قبلی را نیز انکار نموده است.=(اصول کافی، ج1،ص373، ح8)
امام جواد علیه السلام می فرماید: إذا ماتَ إبنی عشلی بدا سراج بَعده، ثمّ خفی، فَویلٌ لِلمرتاب، و طوبی للعرب الفارّ بِدینه؛هنگامی که پسرم علی-امام هادی- از دنیا برود چراغی بعد از اوآشکار می شود، و سپس مخفی می گردد. وای بر کسی که درباره ی او شک و تردید به خود راه دهد و خوشا به حال شخص غریبی که دین خود را برداشته-برای حفظ آن- از شهری به شهر دیگر فرار کند.(بحارالانوار ، محمدباقر مجلسی، ج51، ص157، ح3)
در فرمایش امام جواد علیه السلام منظور از چراغ آشکار، امام حسن عسکری علیه السلام و منظور از چراغ مخفی، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است.
امام حسن عسکری علیه السلام می فرماید: اما انّ المقرّ بِالأئمّه بعد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم المنکر لِولدی کَمن اقرّ بجمیعِ أنبیاء الله و رُسله ثمّ انکر نبوّه محمّد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و المنکر لِرسول الله صلی الله علیه و آله و سلم کَمن انکر جمیع أنبیاء، لأنّ طاعه آخرنا کَطاعه أوّلنا، و المنکر لآخرنا کَالمنکر لأوّلنا؛ آگاه باشید که هر کس به همه ی امامان بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم اعتراف کند ولی پسرم را انکار نماید همانند کسی است که به همه ی پیامبران اعتراف نموده ولی رسالت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را انکار نماید و هر کس که رسالت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را انکار کند همانند کسی است که همه ی پیامبران را انکار نماید؛ زیرا اطاعت آخرین ما، اطاعت اول ماست و انکار آخرین ما، چون انکار اول ماست.(بحارالانوار، محمدباقر مجلسی، ص160، ح6)
حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در کلام معصومین علیهم السلام
با سلام و عرض تبریک پیشاپیش به مناسبت میلاد فخر و سرور کائنات عبد خدا حضرت رسول خاتم محمد مصطفی صلی الله علیه و آله
زمان در انتظار انقلابی بزرگ است و به دنبال آن انقلابی بزرگ،
که پس از چهارده قرن غفلت و دلواپسی، لابه لای همه هیاهوهای مدرن
از تو می گوید، از عشق، از انسان، از خدا
او می آید تا انسانیت، نفسی دوباره یابد و بار دیگر انسان خفته در زیر خروارها جهل و تعصب رها شود از خود
هنوز از پس دیوار قرون، صدایت را می شنوم
و صدای او را که صدای توست؛ که سرشار از عطر خوش وحی است؛ که مژده آمدنش را خود داده ای
او که پیام آشنای حرا را، دوباره در جان مان جلا می بخشد
اینک در سایه سار نامت ایستاده ایم و بعثت را دوباره فریاد می کشیم
و از دوردست، چشم براه غبار سواری هستیم که می آید
از حرای غیبت، و پرچم سبز توحید بر دوش
او می آید و زمین زیر گام هایش جانی دوباره می گیرد….
یا علی علیه السلام - اللهم عجل لولیک الحجه ابن الحسن الفرج